loading...

دانلود رایگان کتاب

کتاب نویس

رژیم های مایع صرف نظر از دلیل انجام، دارای مزایا و معایبی هستند. این رژیم های غذایی نه تنها شما را به تناسب اندام و اعتماد به نفس می رسانند بلکه بدن شما را نیز سم زدایی می کنند.

مزایای رژیم غذایی مایع چیست؟

رژیم های مایع حداقل در کوتاه مدت می توانند به شما در از دست دادن وزن کمک کنند.

یک مطالعه نشان داد که بیماران چاق که روزانه دو وعده غذا را با رژیم غذایی مایع تغذیه می کردند، در یک دوره نگهداری چهار ساله از افرادی که غذای با کالری کنترل شده مصرف می کردند، وزن بیشتری را از دست دادند. این نتیجه ممکن است ناشی از عدم تنوع در رژیم غذایی آنها باشد. هرچقدر تنوع غذای بیشتری وجود داشته باشد، افراد تمایل بیشتری به غذا خوردن پیدا می کنند. جایگزینی با وعده های غذایی مایع ساختار منظمی را نیز فراهم می کند. یک برنامه غذایی منظم ممکن است باعث کاهش وزن بیشتری نسبت به یک برنامه تغذیه استاندارد شود.

مزایای استفاده از آب میوه های خالص افزایش ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها به دلیل غنی بودن میوه ها و سبزیجات می باشد.

 

راشله پوجدینک، استاد دانشکده علوم سیمانس و استاد علوم تغذیه می گوید مطالعاتی وجود دارد که نشان دهنده مزایای آب در تمرکز آنتی اکسیدانی و مکانیسم های ضد التهابی در بدن انسان است. در حضور یک رژیم غذایی مایع سالم (سایر مواد غذایی جامد) بزرگترین مشکل این است که مردم فکر می کنند که آنها همه ارگانیسم بدن خود را سم زدایی می کنند در حالی که فقط کبد و یا کلیه ها و برخی عضو دیگر کار سم زدایی را انجام می دهند.

مضرات رژیم غذایی مایع؟

  • احساس سرگیجه
  • کالری کم
  • کمبود مواد مغذی مهم
  • در دراز مدت پایدار نیست.
  • عدم تنوع
  • گران بودن

پوجدینک میگوید مزایای کمی در رفتن به یک رژیم غذایی مایع وجود دارد. در کوتاه مدت به دلیل کمبود آب، ممکن است وزن کمی از دست بدهید در حالی که کالری زیادی را از دست داده اید. این رژیم غذایی چالش برانگیز است و ممکن است موضوع کم بودن میزان کاهش وزن، به شما حس خوبی ندهد.

اکثر مردم نمی توانند بیش از چند روز این محدودیت غذایی را ادامه دهند و به علت نرسیدن به نتیجه دلخواه کاهش وزن سرخورده می شوند.

علاوه بر احساس گرسنگی، شما ممکن است از مواد مغذی مهم نیز غافل شوید. آبمیوه ها دارای ویتامین ها و مواد معدنی هستند اما فیبر، چربی یا پروتئین ندارند پوجدیگ می گوید مصرف آب میوه تنها می تواند منجر به خستگی و سردرد، گرسنگی و اسهال شدید شود.

2-تفاوت در جذب مواد مغذی

در چگونگی جذب مایعات و مواد جامد، تفاوت وجود دارد. جامدات با یک مرحله اضافی در فرایند هضم، جویده می شوند. جویدن غذا باعث افزایش فاکتور سیری می شود. فیبر همچنین هضم را تسریع می کند و به شما کمک می کند که غذا مسیر طولانی تری را در مسیر گوارش طی کند و آب میوه ها فاقد این عنصر کلیدی هستند.

پروفسور پوجدنیک می گوید قندها (گلوکز و فروکتوز) محلول در آب از دیواره روده خیلی سریعتر عبور می کند زیرا فیبر محلول در همه میوه ها وجود ندارد و فیبر مانع این عبور سریع می شود. در حالی که شما دوز متمرکز ویتامین ها و مواد معدنی (و قند) را از آب می گیرید، ممکن است همه آنها را جذب نکنید. برای جذب ویتامین های A، D، E و K به چربی نیاز می باشد.

آیا می توان به تنهایی یک رژیم مایع را دنبال کرد؟

می توانید یک رژیم مایع را خود به تنهایی دنبال کنید، اما قبل از انجام آن، با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید. شما باید مطمئن شوید که مواد مغذی مناسب دریافت می کنید.

اگر شما حامله هستید رژیم های مایع می توانند خطرناک باشند، یا در صورت مصرف برخی داروها، باعث مسائل روده یا گوارشی شود. 

اگر مطمئن نیستید که آیا رژیم مایع برای شما مناسب است، با متخصص تغذیه صحبت کنید، زیرا می تواند شما را از جوانب مثبت و منفی بر اساس اهدافی که دارید آگاه کند. اگر تصمیم به رفتن به یک رژیم مایع را انتخاب کردید، نوشیدنی هایی که دارای پروتئین، کربوهیدرات ها و چربی هستند را انتخاب کنید تا به شما کمک کند پایداری داشته باشید. در نظر گرفتن یک وعده غذایی مایع در روز به جای سه وعده بهتر است؛ و برای مدت طولانی در رژیم مایع نمانید.

پوجدنیک می گوید اگر این رژیم را کمتر از سه تا هفت روز نگه دارید احتمالا خیلی تاثیر سوء نخواهد گذاشت.

خوراکی های مجاز در رژیم مایعات

  • آب میوه و سبزیجات (بدون دانه های میوه)
  • پوره میوه ها و سبزیجات
  • شیر
  • شیر سویا یا بادام
  • ماست
  • تخم مرغ تنها قسمت های مایع و عسلی شده
  • عسل
  • قهوه
  • چای
  • نوشابه بدون قند
  • نوشیدنی انرژی زا
  • آب
  • غلات پوره شده
  • آب گوشت و عصاره استخوان
  • سوپ خامه ای شده ( بدون قطعات گوشت و سبزیجات )
  • شکر
  • ژلاتین طعم دار
  • بستنی ساده
  • ماست یخ زده

منبع: سالم زیبا

Admin بازدید : 653 1399/03/01 زمان : نظرات (0)

ساخت سونا خشک در سنت هزاران ساله فنلاندی‌ها بوده تا به شکل مدرن و پیشرفته امروزی در آمده است و شهرت خود را مدیون کشورهای صنعتی است، سونا یکی از روش‌های درمان مناسب برای پوست، سینوس‌ها و مخاط به حساب می‌آید. سونای خشک و بخار هرکدام فواید خاص خود را دارند. اما در برخی از موارد ممکن است برای بعضی از افراد با بیماری‌های مختلف ضررهای خود را داشته باشد. قرن‌هاست که ساکنان مناطق سرد از جمله فنلاندی‌ها و روس‌ها از طرفداران استفاده از حمام‌های سونا هستند. به طوری که استفاده از سونا بخشی از فرهنگ مردم کشور فنلاند بوده و سونا به عنوان پناهگاه امن مردم برای رهایی از فشارهای روزانه زندگی و بازیابی احساس شادابی و طراوت روحی و جسمی مطرح شده بود. شاید به همین دلیل بسیاری، زادگاه سونا به شکل امروزی را فنلاند می‌دانند. اکنون علم ثابت کرده که دمای بالای محیط حمام سونا برای سلامت و طول عمر مفید است. از طرفی هم وجود چوب در محیط زندگی احساس شادابی ایجاد می‌کند. استفاده از ترمووود و رنگ چوب مخصوص در ساخت سونا این تاثیرات را افزایش داده و دوچندان می‌کند. جالب است بدانید در تحقیقات منتشر شده نه تنها سونای خشک یکی از روش‌های لاغری در سرتاسر دنیاست بلکه استفاده از سونا خشک یکی از موثرترین روش‌ها برای دفع سموم بدن است. سونا مکانی برای استراحت، تجدید قوا، رسیدن به آرامش ذهن، روح، روان و جسم است.

محققان تایید کرده‎اند که استفاده دو بار در هفته از سونا خشک بصورت مداوم تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامتی دارد. هرچند ورزش برای سلامتی بسیار مفید است، اما تعرق به هنگام ورزش کمتر از سونا خشک است، لذا تاثیر سونا خشک در دفع سموم از بدن و لاغری، به مراتب بیشتر از ورزش کردن است. به دلیل آنکه فضای اینگونه از محیط‌ها مرطوب است، به طور کلی نمی‎توان از چوب معمولی برای ساخت سونا خشک و بخار آن ها بهره برد، یکی از جالب‎ترین استفاده های چوب ترموود استفاده از آن در استخر و سونا است تا حدی که ترمووود به عنوان چوب سونا شناخته شده است.

نقش چوب در ساختار سونا از گذشته تاکنون

سونای خشک اتاقی است با ابعاد متفاوت که به منظور بهره‌گیری از هوای گرم و خشک دمای آن کنترل شده است. شکل سونا در سال‌های دور با سوناهای امروزی کاملا متفاوت بوده است. بدین شکل که برای تولید حرارت و افزایش تعریق، پس از قرار دادن سنگ‌ها در آتش از حرارت سنگ‌های داغ داخل اتاقک‌های کوچک استفاده می‌کردند. در اوایل قرن ۱۹ میلادی ویژگی‌های کاربردی چوب در سونا شناسایی و از آن در ساخت سونا استفاده شد. بدین شکل که سونا به صورت یک فضای چوبی کاملا بسته بدون پنجره و تنها با یک در برای ورود و خروج افراد و یک دریچه برای خروج دود ساخته می‌شد. دریچه تا زمانی که دمای سونا به دمای موردنظر برسد بسته بود. حرارت این سونا با استفاده از هیزم تامین شد. برای قراردادن هیزم‌ها کوره سنگی در وسط اتاق در نظر گرفته شده بود. به دلیل ساختار چوبی سونا و کاهش احتمال آتش سوزی اتاق سونا دورتر از ساختمان‌های دیگر ساخته می‌شد تا در صورت آتش سوزی، ساختمان‌های مجاور در امان باشند. از همان دوران استفاده از چوب در طراحی سونا خشک تا به اکنون رایج شد و حتی برای رفع مشکلاتی از جمله رطوبت و اشتعال پذیری چوب تحقیقات گسترده‌ای کردند و نهایتا به نتایجی همچون فرایند ترمووود دست یافتند. جلوگیری از نفوذ رطوبت داخل سونا به منظور افزایش طول عمر سونا بسیار حائز اهمیت است.

طراحی و ساخت سونا خشک

سونای خشک به صورت یک اتاقک ساخته می‌شود و دیواره های آن چوبی است که مرسوم ترین چوب مورد استفاده در سونا چوب ترمووود است، سونای خشک دارای سکوهایی برای نشستن و درازکشیدن است و در گوشه سونا اجاق‌های به کار می‌رود که معمولا برقی یا گازی هستند . همچنین بر روی این اجاق‌ها از سنگ استفاده می‌شود، در این اجاق هوای موجود در اتاقک چوبی را گرم کرده و سبب گرم شدن سنگ های موجود بر روی آن می‌شود. سپس در این اتاقک، هوایی گرم و خشک جریان پیدا می‌کند و با ریختن مقداری آب بر روی سنگ‌های داغ، می‌توان ضمن افزایش رطوبت هوای اتاقک سونا، دمای آن را نیز مقداری افزایش داد.

در خیلی از مواقع مواد مختلفی مانند اسانس ها (نعناع و اکالیپتوس ) که بسیار رایج نیز هستند ، برای معطر کردن هوای داخل اتاقک سونا خشک استفاده می‌کنند. بدن در سونای خشک در جریان هوای بسیار گرم و خشک قرار دارد در نیمکت های بالایی دمایی بین ۸۰ الی ۱۰ درجه سانتی گراد در گردش است همچنین رطوبت هوا ۵ درصد است به همین دلیل میتوان اتاق سونا را با گرمای خشک بیایان مقایسه میکنند.
در داخل اتاق سونای خشک جداره‌هایی به همراه عایق کاری اعمال میشود تا بتوان در هزینه و مصرف انرزی صرفه جویی شود. ایمن سوناها دارای یک منبع گرمایی هستند ، که اصولا با برق، گاز، و گازوئیل کار می‌کنند. در کشورهایی که هزینه مصرف برق بالا است مانند ایران از هیترهای برقی کمتر استفاده می‌شود و معمولا مشعل های گازی به کارگیری می‌شود. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که هزینه اولیه نصب مشعل‌های گازی گران‌تر از کوره های برقی است. همچنین لوله دود کشی در اتاقک برای خارج کردن گازهای سوخته شده تعبیه می‌شود. همچنین در کنارهای کوره فولادی و یا چدنی از تجهیزات زینتی مانند آجر و سنگ‌های زینتی پوشش داده می‌شود، تا هم برای جلوه زیبای فضای اتاق و یا همچنین برای جلوگیری از برخود بدن افراد با کوره انجام می‌گردد. از سوی دیگر بر روی دیوارهای اتاقک سوراخ‌هایی با شکل های مختلف تعبیه می‌شود تا گرمای دیگ به راحتی به داخل سونا برسد.
دمای سونا توسط یک ترموستات کنترل می‌شود که در صورت استفاده از کوره های گازی یا گازوئیلی به مشعل فرمان می‌دهد و مشعل با قطع و وصل شدن، دمای دلخواه را تأمین می‌کند. معمولا رطوبت نسبی محیط سونا از کنترل خارج می‌باشد و تنها کنترل دما مورد نظر است. علت این امر آن است که هوای داخل سونا به علت تعداد دفعات باز و بسته شدن در سونا مرتباً در حال تعویض می‌باشد و دوم آنکه افزایش دما، کاهش رطوبت نسبی را در بر دارد و بدین طریق هدف اصلی، که همان تعریق شدید است، حاصل می‌گردد.

استفاده از ترمووود در ساخت سونا خشک

چوب سونا به دلیل آنکه دائما در بخار قرار دارد باید از رطوبت محافظت شود. رطوبت نه تنها باعث پوسیدگی و کاهش عمر چوب می شود بلکه نفوذ حشرات و قارچ ها را نیز در پی خواهد داشت. بدین منظور باید چوب در برابر رطوبت عایق کاری شده و مجهز به موانع بخار باشد. چوب ترمو چوبی است که تمام ویژگی مناسب چوب سونا را دارد. همانطور که گفته شد چوب خام با گذراندن فرایند تولید ترمووود مشکلاتی از قبیل نفوذ آب و حشرات، تغییر رنگ در اثر اشعه ماورا بنفش و … را ندارد، اما حتی ترمووود در محیطی مانند سونا، عمر محدود دارد و برای نگهداری از آن باید تمهیداتی اندیشید. جهت نگهداری از چوب ترمووود نیز راهکارهایی مانند استفاده از رنگ چوب است. نکته قابل توجه این است که استفاده از رنگ‌های شیمیایی، بدلیل آنکه مواد شیمیایی موجود در رنگ‌ها در اثر حرارت واکنش نشان داده و پس از تماس مستقیم با پوست ایجاد حساسیت می کند و تنها در مواردی می‌توان از رنگ‌های پایه آب مناسب ترمووود استفاده کرد. شرکت تهران وود به منظور افزایش طول عمر چوب سونا و کاهش هزینه های نگهداری، رنگ دیوترول DIOTROL محصول کشور فرانسه و رنگ بورما واکس Borma Wachs محصول کشور ایتالیا را در اختیار مصرف‌کنندگان ایرانی قرار داده است. این رنگ‌ها گیاهی بوده و کاملا برای استفاده در محیط سونا مناسب هستند. هم چنین باید به نکات درج شده روی بسته رنگی که تهیه کرده‌اید توجه کنید، برخی از رنگ‌ها نیازی به تجدید ندارند ولی برخی دیگر با گذشت چندماه خاصیت خود را از دست می‌دهند و نباید انتظار داشت بعد از چند ماه همان کیفیت و قابلیت‌های قبل خود را داشته باشند، پس به یکبار رنگ کردن چوب اکتفا نکنید. زمان تجدید رنگ بستگی به نوع رنگ دارد و از چند ماه تا ۲ سال متغیر است.

کاهش هزینه های نگهداری

عموما مهمترین پارامتری که هزینه ساخت سونا خشک را تحت تاثیر قرار می­‌دهد، هزینه مربوط به چوب سوناست. درواقع هزینه ساخت سونا خشک را می­‌توان مجموع هزینه چوب و هیتر دانست. هزینه چوب به مراتب بیشتر از هزینه هیتر می­‌باشد. پیشنهاد تهران وود برای کاهش هزینه ساخت سونا استفاده از ترمووود ایرانی است. تی وود و منزو وود دو ترمووود با کیفیت ایرانی است که با استفاده از آن می‌توان با پرداخت هزینه‌هایی مقرون به صرفه از مزایای ترمووود نیز بهره‌مند شد. پس از ساخت سونا مساله نگهداری از سونا مطرح می‌شود. کاهش هزینه‌های نگهداری از سونا مشروط به نگهداری از چوب سونا خوهد بود. افزایش طول عمر چوب سونا با استفاده از رنگ و لاک محافظ، کاهش هزینه‌های نگهداری را به همراه خواهد داشت.

برای سفارش و اطلاع از هزینه ساخت سونا خشک و یا تهیه انواع مختلف ترمووود مخصوص سونا به وب سایت تهران وود مراجعه کنید و از طریق شماره تلفن‌های شرکت از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

 

Admin بازدید : 737 1399/02/11 زمان : نظرات (0)

 

 

شروع پیدایش رمان در ایران و ادبیات پارسی

هنوز هم که سال ها از پیدایش انواع رمان های فلسفی، سیاسی و... می گذرد بسیاری فکر می کنند که صرفا این نثر های روان و ساده باید عاشقانه باشند، در صورتی که چنین نیست. درست است که تخیل در این زمینه فعالیت های مداوم تری دارد، اما از گذشته تاکنون نوول یا همان رمان که به لاتین این گونه خوانده می شود دسته های گوناگونی را در بر گرفته است.

رمان های سبک جدید البته از اوایل قرن نوزدهم در آثار ایرانی ها دیده شدند و این نشان می داد که فرهنگ ایرانی می تواند جایگاه ویژه ای در این سبک نوشتن داشته باشد.

رمان ایرانی در سطح مدرن

ایرانی ها خیلی زود ساز و کار نوشتن را می آموزند، آن ها توانستند نثر های مدرن تولید کرده و البته با فراز و فرود های بسیار عناوین متفاوتی را راهی دنیای فرهنگ کنند.

از رمان تخیلی، تا سبک های عجیبی که شاید برای شما وجود آن ها نیز غیرقابل باور باشد را می توانید از سایت کتابچین دانلود کنید، نسخه های الکترونیکی و صوتی امروزه جایگزین مناسب برای کسانی هستند که غرق در روزمره و تکنولوژی شده اند و دیگر فرصتی برای مطالعه نخواهند داشت.

 

 

دانلود رمان های علمی رمانتیک و تخیلی

سری به دسته بندی این پرتال بزنید، از ناشران مشهور مانند روزنه، مازیار، کارگاه و بصیرت گرفته تا یوبان و اسیام، همه و همه را می توانید به راحتی و با چند کلیک ساده بیابید، این که بیاموزید نگرش خود را درباره امتحان کردن جدید ترین ها قوی تر کنید می تواند به شما در شکوفایی کمک کند.

حتی در خواندن کتاب های رمان عاشقانه، عملی تخیلی، طنز، پلیسی و سیاسی ریسک کنید و به سراغ عناوینی بروید که شاید کم تر توجهی به آن ها شده است. رمان دوست خوب بزرگ تر هاست. دانلود رمان به لطف تکنولوژی یک کار ساده است.

 

منبع:

بخش داستان و رمان کتابچین

Admin بازدید : 714 1398/12/07 زمان : نظرات (0)

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، موسسه کاردان ارقام با بیش از ۲۷ سال سابقه درخشان در زمینه تمامی امور ثبتی در ایران و به عنوان رئیس انجمن صنفی خدمات اداری استان تهران در این مقاله قصد دارد تا توضیحات و نکات مهمی را در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند را به جهت آگاهی تمامی کارآفرینان و مدیران کسب و کارها ارائه کند.

ثبت برند     

برند درواقع یک واژه لاتین در لغت به معنی نشان و علامت بوده و در حوزه تجارت کالا و خدمات به معنی یک عبارت، نماد، نشانه، شکل، اسم و…. است که در واقع معرف یک یا چند کالا و یا خدمات متخص به یک شخص و یا شرکت و وجه تمایز آن نسبت به سایر خدمات و محصولات دیگر است. همچنین برند و علامت تجاری چیزی است که مشتری با شنیدن آن یک کالا و یا خدمات خاصی را در ذهن خود تصور می‌کند. برای مثال برند تجاری پرنسلی یاد آور محصولات آرایشی بهداشتی و محصولات زیبایی میباشد (که یکی از نمونه برند های ثبت شده توسط موسسه کاردان ارقام است)

برند تجاری ثبت شده تا چه حدی قابل حمایت است

یکی از سوالاتی که برای متقاضی ثبت برند بوجود می‌آید، این است که این کار چه مزایایی را برای او می‌تواند به همراه داشته باشد؟ در پاسخ این سوال می‌توان گفت که فرد دارنده برند تجاری از مزایای بسیاری برخوردار می‌شود که یکی از آنها قانون حمایت از علائم تجاری است که در تمامی کشور های دنیا و همچنین ایران برندهای تجاری محافظت می‌شود و تمامی اطلاعات مربوط به ثبت برند تجاری در اداره ها و سازمان های مربوطه به صورت یکپارچه نگهداری می‌شوند. همچنین برای جلوگیری از ثبت جداگانه برند در هرکشور نظام WIPO اجرا شده است که توسط یک عهدنامه سراسری که به موافقت کشور های عضو آن رسیده، اداره می‌شود.

عهدنامه مادرید متعلق به ثبت بین المللی علامت ها که به وسیله اداره مالکیت معنوی جهانی تهیه و تنظیم شده‌است. سیستم مادرید متشکل ار تلفیق دو معاهده صورت گرفته است. به‌صورت خلاصه در سیستم مادرید برای در خواست بین المللی علائم تجاری، درخواست کننده پوشه مدارک خویش را WIPO دفتر بین المللی در ژنو ارسال و در آن در خواست اعلام می‌کند که برای نام نویسی به‌دنبال یک از کشورهایی که عضو معاهدات ژنو هستند.

در WIPO محل کار ثبت بین المللی علامت را ثبت  و آن گاه آن را به کشور های تعیین شده ارسال می نماید . نام نویسی در دفتر ثبت بین المللی یک فرآیند اداری است و  به‌ این معناست که از آن علامت تجاری در خواست هایی را که اخذ می‌کند. درصورتی که یک کشور ثبت یک علامت تجاری را رد نماید . امتناع این کشور به WIPO بیان و تصمیم این کشور در ثبت در بین المللی را رد می‌شود. به عبارت دیگر نام نویسی بین المللی یک سیستم ایمن استو ولی ثبت یا این که عدم ثبت آن در کشور رقم خورده معلوم می شود.

هدف از ثبت برند و ثبت علامت تجاری چیست؟

حفظ علامت تجاری به وسیله مراجع رسمی که در بیشتر نظام ها اجازه متوقف کردن تخلف در این باره را دارا هستند، تایید می‌شود. از نگرش وسیعتر، علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آن‌ها در تراز جهانی سپرده گذاری کرده و این نوآوری را اشاعه می‌دهد.

حفاظت علائم تجاری همینطور بازدارنده تلاشهای رقبای غیر منصف , مثل متقلبان , برای به کارگیری از علائم مشخص و معلوم به منظور فروش تولیدات و ارائه خدمات نامرغوب یا این که متفاوت میگردند از نگرش وسیع‌تر , علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آنان , در تراز جهانی سرمایه‌گذاری می کنند و این ابتکار عمل را رواج می دهند.

حفاظت علائم تجاری همینطور بازدارنده تلاش‌های رقبای غیرمنصف، مانند متقلبان، ‌ برای به کارگیری از علائم مشخص و معلوم به منظور فروش تولیدات و ارائه خدمات نامرغوب یا متعدد می‌شوند. این نظام، دوراندیشی و قابلیت و امکان سرمایه‌گذاری جهت ساخت و فروش کالاها و خدمات را در منصفانه‌ترین حالت ممکن به مردمان می دهد و از این‌شیوه تجارت بین‌المللی را تسهیل می‌کند.

در صورتی‌که برندی ثبت نشود , رقبا می‌توانند از همان برند یا برندی که شباهت آن با علامت مزبور تا اندازه ایست که برای مشتریان فریب دهنده باشد , برای همان محصول یا کالاهای شبیه استفاده کنند و در نتیجه سرمایه‌گذاری صاحب و مالک اثر یا برند در مورد بازاریابی یک کالا احتمال دارد بی نتیجه باشد چون مصرف کنندگان تصور می‌کند که آن کالا وابسته به همان شرکتی است که تبلیغات و بازاریابی نموده و کالای خویش را معرفی نموده است و متعاقبا به نادرست کالای حریف را خریداری کند.

ثبت شرکت

قطعا شما نیز تا کنون بار ها و بار ها نام شرکت یا کمپانی را شنیده اید و همواره این سوال در ذهن شما وجود داشته که چگونه می توان یک شرکت تاسیس کرد؟ آیا تاسیس شرکت نیازمند سرمایه و هزینه های زیادی است؟ چگونه می‌توان نسبت به ثبت شرکت اقدام کرد؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که در واقع شرکت یا همان کمپانی به مجموعه ای افراد گفته می شود که به عنوان شریک با یکدیگر فعالیت داشته و کسب و کار آن ها در تجارت جنبه حقوقی پیدا کرده است و تنها متعلق به یک فرد نیست.

درواقع بر اساس قانون‌های تجارت شرکت تنها یک قرارداد است که بر طبق آن اعضا یا شریک ها سود حاصل از تجارت و کسب و کار خود را تقسیم خواهند کرد. در قوانینی که برای تجارت تنظیم شده است، شرکت ها دارای شخصیت حقوقی هستند و زمانی که شما تصمیم به تاسیس شرکت خواهید گرفت باید نوع شرکت و زمینه فعالیت آن را مشخص نمایید.

 

ثبت تغییرات شرکت

یک شرکت شاید بعد از ثبت شرکت تحت شرایطی ناچار به اعمال ثبت تغییرات شرکت در اساسنامه و موقعیت اولیه ثبتی خویش گردد و یا این که به دلایلی تصمیم به اعمال تغییرات داشته باشد. برای اعمال تغییرات شرکها, واجب است صورتجلسه ای براساس مدل تغییر به طور تخصصی و در دو نسخه تدوین گردد و امضای همگی اعضای هیات مدیره در پایین صفحه های صورتجلسه الزامی است.

در مرحله بعد صورتجلسه تهیه و تنظیم شده شرکت به همراه بقیه مدارک لازم به سازمان ثبت شرکتها ارجاع می‌شود. موسسین شرکت بعداز تشکیل مجامع عمومی و فوق العاده جهت تصمیم گیری دررابطه با اعمال تغییرات یک ماه فرصت دارند تا نسبت به تدوین کردن صورتجلسه و تحویل آن به مرجع ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری مبادرت کنند .

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

این نوع شرکت که امروزه بسیار متداول شده است معمولا بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری ثبت خواهد شد و سرمایه های شرکت به صورت سهام تقسیم بندی نخواهند شد. در ثبت شرکت با مسئولیت محدود این نکته قید خواهد شد که پس از ورشکستگی تنها سرمایه شرکت به طلبکاران داده خواهد شد و به دلیل عدم سهام بندی طلبکاران نمی توانند مطالبات خود را از اموال مالکان شرکت دریافت کند.

ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت های سهامی خاص نیز یک نوع شرکت بازرگانی هستند که تمامی سرمایه های شرکت به طور کامل در بین موسسین آن تقسیم شده است و البته در این مورد نیز سرمایه به صورت سهام تقسیم بندی خواهد شد اما با این تفاوت که تنها به موسسین آن فروخته خواهد شد و مسئولین صاحب هر سهم مطابق میزان سهامی که در اختیار دارد مشخص خواهد شد.

طرح صنعتی چیست و چگونه باید به ثبت برسد؟

به زبان ساده ترکیب اشکال، خطوط، رنگبندی، طرح به طوری ایجاد کننده یک محصول صنعتی متمایز از سایز فراورده ها باشد طرح صنعتی نام دارد.

درواقع اولین و مهمترین قانون و اصل در ثبت یک طرح صنعتی جدید بودن آن طرح و پایه و اساس آن فراورده خلاقیت ذهنی شخص یا اشخاص است.

طرح های صنعتی شامل محصولات زیادی است که دسته بندی های زیادی را میتوان از این محصولات مثال زد. ماشین آلات، ماشین های صنعتی، لوازم یدکی خودرو و موتور سیکلت، انواع ظرف ها، قوطی و بسته بندی ها، لوازم اداری و خانگی، زیورآلات و لوازم لوکس، صنایع پلاستیکی، فلزی و چوبی، انواع پوشاک کودکان و تمام سنین دیگر، صندلی، میز، پایه، دستگیره، بسته بندی و طرح ظرف لوازم آرایشی و بهداشتی، گیره، جا لباسی و…..

نکات مهم در ثبت طرح های صنعتی

* مدت اعتبار طرح های صنعتی ۵ سال بوده و مالک می‌تواند آنرا به مدت ۲ دوره ۵ ساله تمدید نماید پس از اتمام این زمان مالک طرح صنعتی ۶ ماه فرصت تمدید طرح خود را دارد و درصورت عدم تمدید ابطال شده و همچنین دیرکرد در تمدید شامل جریمه و به هزینه تمدید اضافه می‌شود.

* توجه کنید ثبت طرح صنعتی مدنظر خود را به هیچ عنوان افشا نکنید خصوصا بین رقبا و همکارانتان بعضا دیده شده که شخصی ظرفی خلاقانه و جدیدی را طراحی و یا وارد نموده ولی به علت عدم دقت کافی شخص دیگری آن را به نام خود به ثبت رسانده است.

* درصورتی که قصد ثبت طرح صنعتی خود توسط یک موسسه ثبتی را دارید به شدت دقت کنید که موسسه انتخابی شما دارای گواهی نامه و مجوز های معتبر و سابقه قابل قبول باشد.

اخذ کارت بازرگانی (کارت بازرگانی چیست و چه کاربردی دارد؟)

 کارت بازرگانی برای صادرات و واردات محصول برای تاجر الزامی بوده و تاجر از جمله شخص حقیقی یا حقوقی قادر است با بهره گیری از آن برای امور تجاری اعم از گشایش اعتبار در بانک استفاده کند. طبق ماده ۳ ضابطه صادرات و واردات اشخاص مختلفی از قبیل افراد حقیقی و حقوقی جهت صادرات و واردات خویش مستلزم اند تا کارت بازرگانی داشته باشند که کارت نام برده از طریق اتاق بازرگانی با شرایط ویژه ای اخذ خواهد شد.

اخذ کارت بازرگانی و شرایط صدور کارت بازرگانی ؟

بعضی از نکات درباره دریافت کارت بازرگانی را به همراه یکدیگر مرور می‌کنیم:

حداقل سن افراد حقیقی و مدیرعامل شرکت ها در جهت اخذ کارت بازرگانی ۲۳ سال مقرر شده‌است.

مدت اعتبار کارت بازرگانی ۱‌سال است.

پس از اتمام بازه زمانی اعتبار کارت بازرگانی می توان درخواست تمدید آن را به مرجع صادر کننده تسلیم کرد.

تا دو مرتبه ی یک ساله، تمدید کارت صورت می پذیرد و بعد از آن کارت بازرگانی با اعتبار ۳ سال و ۵ ساله صادر می‌شود.

در صورت تخلف از قوانین مرتبط با حوزه ی بازرگانی و اثبات نقص در مدارک مرتبط با کارت بازرگانی , مرجع صادر کننده اقدام به ابطال کارت بازرگانی می‌کند.

در انتها توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با امور ثبتی و حقوقی و یا استفاده از این خدمات به وب سایت موسسه معتبر کاردان ارقام kardanargham.com مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این مجموعه؛ ۰۲۱۶۶۷۴۸۲۰۵ تماس بگیرید.

 

Admin بازدید : 805 1398/11/15 زمان : نظرات (0)

ایمپلنتولوژیست کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

  https://backority.ir/images/600961.jpg

ایمپلنتولوژی مطالعه و عمل قراردادن ایمپلنت‌های دندانی است. هر دندانپزشکی که دارای مجوز و تحصیلات مناسب در دندانپزشکی ایمپلنت باشد، می‌تواند ایمپلنتولوژیست در نظر گرفته شود. در حالی که هیچ تخصص شناخته شده‌ای از دندانپزشکی ایمپلنت یا ایمپلنتولوژی وجود ندارد، اما به طور معمول این تخصص به آموزش و تجربه قابل توجهی نیاز دارد. سازمان‌های بین‌المللی، مانند آکادمی دندانپزشکی ایمپلنت آمریکا (AAID) و کنگره بین المللی ایمپلنت دهان (ICOI) وجود دارند که آموزش‌های پیشرفته و گواهینامه معتبر به ایمپلنتولوژیست‌ها می‌دهند. ایمپلنتولوژی از این نظر منحصر به فرد است که در یک دسته خاص از تخصص‌های دندان قرار نمی‌گیرد زیرا هر دو بعد جراحی و پروتز را شامل می شود. این شاید یکی از دلایلی است که آكادمی دندانپزشکی ایمپلنت آمریكا به افراد علاقمند به کاشت ایمپلنت توصیه كرد كه آموزش و تجربه مناسب برای نتایج موفقیت آمیز یک ایمپلنتولوژیست خوب  بسیار مهم است.

ایمپلنت توسط چه کسانی می‌تواند انجام شود؟

به گزاش آکادمی پریودنتولوژی آمریکا (AAP) کاشت دندان می‌تواند توسط پریودنتیست‌ها یا جراحان دهان، فک و صورت انجام شود. هر دو نوع این متخصصان دندانپزشکی، در زمینه کاشت، آموزش تخصصی دیده‌اند. دندانپزشکان عمومی در صورتی که آموزش‌های کافی به عنوان یک ایمپلنتولوژیست را دیده باشند نیز می‌توانند کاشت دندان را انجام دهند. ایمپلتولوژیست‌های انجمن ایمپلنت آمریکا می‌توانند گواهینامه‌هایی با سطوح متفاوت کسب کنند. این سطوح شامل موارد زیر می‌باشد:

  • 30 ساعت آموزش و تحصیل مرتبط با دندانپزشکی کاشت دندان یا فارغ التحصیلی از رشته جراحی پریودنتال یا جراحی فک، دهان و صورت
  • تجربه جراحی ایمپلنت دندان شامل صلاحیت در سه نمونه جراحی
  • انجام امتحانات کتبی و شفاهی در دندانپزشکی ایمپلنت

دوره آموزش و مدرک تحصیلی ایمپلنتولوژیست

به منظور اخذ مدرکی تحصیلی شرایط مورد نیاز افزایش می‌یابد و شامل حداقل 400 ساعت آموزش و حداقل 5 سال تجربه دندانپزشکی در زمینه کاشت می‌شود. درجه بالاتری که در این زمینه می‌توان بدست آورد، فارغ‌التحصیلی از بورد دندانپزشکی ایمپلنت یا ایمپلنتولوژی دهان و دندان آمریکاست که سخت‌ترین مدرک محسوب می‌شود. این متخصصان باید حداقل 7 سال در زمینه کاشت دندان کار کرده باشند و داوطلبان علاوه بر گذراندن امتحان در دو بخش، باید حداقل 75 ایمپلنت دندان بر روی بیماران انجام دهند.

آموزش و تجربه در عملکرد ایمپلنتولوژیست

این امکان وجود دارد که در هفته‌های آخر دوره تحصیلی، نحوه کاشت دندان را یاد بگیرند و فکر کنند که می‌دانند چگونه این کار را انجام دهند. اما این روش درمانی فقط مربوط به چگونگی کاشت نیست. این مربوط به مدیریت بافت، مراقبت‌های بعدی، اصلاح برنامه‌ها در طول جراحی در صورت عدم مطلوب بودن استخوان و دانستن این موضوع است که اگر نتیجه خوب نباشد، چه کاری باید انجام داد. شاید اینها همه‌ی دلایلی نباشد که ارزش تجربه یک ایمپلنتولوژیست را نشان دهند ولی بدون شک دلایل مهمی هستند.

نکات مربوط به انتخاب یک ایمپلنتولوژیست خوب

تصمیم برای استفاده از ایمپلنت، تصمیمی بزرگ و مهم است که باید برای آن وقت بیشتری بگذارید. ایمپلنت دندان نیاز به هزینه و تلاش زیادی دارد. اگر نتیجه خوب باشد، ارزش هر ریالی که پرداخته‌اید را دارد و زندگی شما را تغییر می‌دهد و اگر بد انجام شود، ممکن است نتایجی بدتر از آنچه قبلا وجود داشت، برایتان به همراه داشته باشد. شما به همان اندازه که هزینه می‌کنید، نتیجه می‌گیرید. بنابراین واقع‌بین باشید. ممکن است دلیلی وجود داشته باشد که درمانی ارزان باشد. پس تنها به گزینه هزینه درمان توجه نکنید. توصیه ما این است که ایمپلنتولوژیست خود را عاقلانه و بر اساس تحقیقات شخصی، انتخاب کنید. برای کمک به شما در اینجا تعدادی سوال آورده شده‌است که می‌توانید آن را از متخصص ایمپلنت بپرسید. این اطلاعات می‌تواند برای انتخاب این متخصص به شما کمک نماید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که در مورد پرسیدن این سوالات کاملا صریح باشید.

  • آیا دارای تحصیلات و مدرک معتبر در این زمینه می‌باشد؟
  • در زمینه کاشت دندان چه آموزشهایی را گذرانده است؟
  • چه تجربه کاری دارد؟ باید در مورد تخصص و مهارتهای پزشک کاملا صریح باشید.
  • چه تعداد ایمپلنت انجام داده‌است؟
  • آیا نتیجه این کاشت‌ها، موفقیت‌آمیز بوده است؟
  • آیا می‌توانید برخی از نمونه‌های درمان را ببینید؟
  • چه روشی و چه نوع جایگزینی را به شما توصیه می‌کند و دلیل انتخاب آن چیست؟
  • این فرایند شامل چه مراحلی می‌شود و هریک از این مراحل کجا و توسط چه کسی انجام می‌شود؟
  • از چه برندی برای ایمپلنت استفاده می‌کند؟
  • هر گونه درمانی می‌تواند خطا داشته باشد و هیچ عمل جراحی بدون ریسک نیست. اگر اشتباهی پیش بیاید چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا خیال شما راحت است که ایمپلنتولوژیست شما تجربه کافی برای رسیدگی به هر پیشامدی را دارد؟
  • چه مراقبت‌های ویژه‌ای به شما ارائه می‌دهد؟
  • آیا نیاز به بیهوشی دارید؟
  • خطرات مربوط به روش درمانی که به شما توصیه می‌کند، چیست؟
  • فواید این روش درمانی چیست؟
  • در طول فرایند از نظر درد، زمان بهبودی، غذاخوردن و غیره چه انتظاراتی باید داشته باشید؟

  https://backority.ir/images/391692.jpg

تفاوت بین ایمپلنتولوژیست و جراح دهان، فک و صورت چیست؟

ایمپلنتولوژیست در زمینه کاشت دندان تخصص دارد، زمینه نسبتا کوچکی با یک یا دو سال آموزش پس از گذراندن دوره دندانپزشکی عمومی و کسب مدرک مربوط به آن. کاشت دندان موضوعی است که توسط بسیاری از تخصص‌های مختلف دندانپزشکی خصوصا پریودنتولوژیست‌ها و جراحان دهان و دندان انجام می‌شود و هنوز یک تخصص رسمی نیست. جراحی فک و صورت تخصصی است که علاوه بر مدرک جراحی فک و صورت، هم به مدرک پزشکی و هم دندانپزشکی نیاز دارد. این کار علاوه بر سالها مطالعه و آموزش، به ساعات بسیار زیادی کار نیاز دارد. به همین دلیل یک جراح فک و صورت به راحتی می‍تواند کاری که یک ایمپلنتولوژیست انجام می‌دهد را انجام دهد در حالی که برعکس آن معمولا ممکن نیست. این به معنای بهتر بودن یا مهم بودن هیچ کدام از آنها نیست، در واقع هر دو تخصص مهم و در عین حال ضروری هستند. یک جراح فک، تقریبا بر روی صورت کار می‌کند اما نه دقیقا ‌ی که از استخوان پیشانی تا مرز فک پایین (استخوان فک) گسترش یافته‌است. مانند همه جراحان، در زمینه‌های تخصصی خود، آنها معمولا بر روی چند روش تمرکز نموده و تسلط کسب می‌کنند. مطمئنا جراحی پرتقاضاترین زمینه در پزشکی است، اما زمان کافی برای تسلط بر همه تکنیک‌ها وجود ندارد و پزشک زمینه خاصی را انتخاب خواهد کرد.

مقالات دندانپزشکی

از آنجایی که علوم پزشکی مانند بسیاری از علوم دیگر و شاید جلوتر از آنها در حال پیشرفت است و هر روز در حال رشد و دست یافته‌هایی جدید استt بنابراین بهتر است که دندانپزشکان اعم از یک دندانپزشک عمومی یا متخصص، ارتودنتیست یا ایمپلنتولوژیست خوب همواره به دنبال کسب علوم جدید و خواندن مقالات دندانپزشکی باشد.

Admin بازدید : 854 1398/07/16 زمان : نظرات (0)


 

سئو و بهینه سازی سایت مناسب باعث می شود تا نتایج مطالب شما به راحتی در موتورهای جستجوگر نظیر گوگل،یاهو،بینگ و... ثبت شود و در دسترس همگان قرار گیرد.

همانگونه که اطلاع دارید،همیشه افرادی که به دنبال جستجوی یک مطلب هستند،به موتورهای جستجو مانند گوگل سر میزنند و در آن جا با وارد کردن کلمه و یا جمله ای سعی می کنند تا مطلب مد نظرشان را پیدا کنند و بنابراین موتورهای جستجو تمام تلاششان را می کنند تا نتیجه دلخواه کاربر را در وب سایت به شخص نمایش دهند!.

از این سو،اگر سایت شما از طریق سئو بتواند به صفحه اول گوگل بیاید،اعتبار بسیاری را کسب می کنید و می توانید درآمد زایی کلانی را که حاصل خدمات سئو است،به دست آورید.

مطمئنا شما اگر با کلمه کلیدی مشخص شده و روان به صفحه اول گوگل بیاید،فرصت های زیادی را در کسب و کار پیدا می کنید که بیش از 90 درصد آن ها به کسب درآمد تبدیل می شود.

شما اگر بازدید زیادی را داشته باشید می توانید اقدام به تبلیغات برای وب سایت ها و خدمات دیگران کنید و یا اینکه فروشگاه خود را داشته باشید و اقدام به فروش محصولات به صورت اینترنتی کنید.

در این مقاله قصد داریم تا مسائل ابتدایی اصول استاندارد سئو را به شما کاربران یاد دهیم.

سئو را نمی توان آسان نام برد و هم اینکه نمی توان گفت سئو سخت است.

سئو بر اساس اصولی طی می شود که در اختیار همگان قرار گرفته است،اما این چگونه انجام دادنش مهم است که بسیاری از افراد آگاهی کامل از این موضوع ندارند و به اشتباه عملیات سئو را انجام می دهند که گاها باعث متضرر شدن صاحب کسب و کار و آن وب سایت می شود.

 

کلمه کلیدی مناسب سئو مطلب را پیدا کنید!

برای اینکه بخواهید مطلبتان در گوگل ثبت شود و به راحتی در دسترس مخاطبین قرار بگیرد،در ابتدا باید یک کلمه کلیدی مناسب سئو مطلب را پیدا کنید تا کاربر با وارد کردن آن کلمه کلیدی،به راحتی بتواند مطالب شما را پیدا کند.

برای مثال،یک مطلب که چنین عنوانی داشته باشد:

"خرید لوازم آشپزخانه برای محل کار" باید کلمه کلیدی این عنوان را "خرید لوازم آشپزخانه" یا "لوازم آشپزخانه" قرار دهید و پس از آن ربات های گوگل توانایی تشخیص منظور کاربر را دارند و مطلب شما را برای کاربر به نمایش می گذارد.

یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو کلمه کلیدی است که به شما کمک شایانی می کند تا نتایج طراحی وب سایت و مطالبتان را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو مشاهده کنید.

همچنین شما می توانید از نرم افزارهای مخصوصی که برای این کار وجود دارد استفاده کنید و کلمه کلیدی مناسب خود را پیدا کنید،شما می توانید برای پیدا کردن کلمه کلیدی از Keyword Planner و Google Trends استفاده کنید،این دو سرویس به شما تازه ترین و داغ ترین کلمات کلیدی پیشنهاد می دهند و می توانید بر اساس این کلمات کلیدی اقدام به تهیه مطلب و سئو مطلب کنید.

اگر فکر می کنید که نمی توانید خدمات سئو سایت را انجام دهید و در مبحث سئو مقداری مطالب را به خوبی درک نکردید،به شما پیشنهاد می دهیم قبل از انجام دادن کاری،مبحث سئو را به یک شخص و یا شرکت متخصص بسپارید که با سئو به خوبی آشنا باشد،یکی از این شرکت ها،شرکت دیجی ویت است که در زمینه طراحی سایت شرکتی ،طراحی سایت شخصی و سئو بسیار خبره عمل می کند و بسیاری از کاربران از خدمات طراحی سایت دیجی ویت راضی بودند و طبق آماری که گرفته شده،بیش از نود درصد کاربرانی که پکیج سئو دیجی ویت را سفارش دادند،به نتیجه مطلوب رسیدند!.

 

توضیحات متا برای سئو بسیار مفید است.

شما به هنگام کار با پلاگین های سئو،مطمئا می توانید توضیحات متا دلخواه را وارد کنید.

دقت کنید به هنگام کار با پلاگین های سئو مانند یواست سئو و All In One SEO می توانید به راحتی توضیحات متا را وارد کنید و کلمه کلیدی مد نظر را برای مطلب در آن قرار دهید.

توضیحات متا باید به گونه ای باشد که حداقل دو بار کلمه کلیدی آن مطلب در توضیحات متا تکرار شود،این کار باعث می شود به هنگامی که کاربر چیزی را جست و جو می کند،بتواند کلمات کلیدی را ببیند و بداند که این سایت چیزی است که می تواند به هدفش برساند و همچنین وقتی که گوگل ببیند شما در توضیحات متا کلمه کلیدی را وارد کردید مطمئنا امتیاز ویژه ای برای شما قرار می دهد.

البته دقت کنید که نباید زیادی از کلمه کلیدی در توضیحات متا طراحی سایت و مطلب استفاده کنید زیرا این کار به عنوان فریب کاری شناخته می شود!.

 

طرز صحیح نوشتن مطلب و بهینه سازی آن برای سئو

دقت کنید شما باید به گونه ای یک مطلب را بنویسید که مخاطب جذب مقاله شما شود و تا انتها آن را مطالعه کند و خسته نشود!.

برای همین،همیشه رسم بوده است که از هدینگ استاندارد برای خدمات طراحی سایت و نوشتن مطلب استفاده شود تا کاربر بتواند به آسانی جذب محتوا شود و تا اخر آن را مطالعه کند و مقاله در نظر مخاطب روان و ساده باشد.

برای همین همیشه این سیستم پیشنهاد می شود.

H1/H2/H3/H3

این یکی از بهترین فرمول های هدینگ است که همیشه مورد تایید قرار گرفته بوده و در دنیای سئو امروزی نیز کاربرد زیادی دارد!.

 

 

Admin بازدید : 706 1398/06/08 زمان : نظرات (0)

کیست مویی

کیست مویی از بیماری های مقعدی است که بر اثر یک سری بی احتیاطی ها بوجود می آید، همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید کیست مویی در پایین کمر نمایان می شود. اما نگران نباشید ما در این مقاله درباره ی درمان این بیماری توضیحاتی داده ایم که بدون درد و جراحی می توانید بهبود یابید.

آیا من کیست مویی یا سینوس پیلونیدال دارم ؟

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال چیست ؟ کیست مویی یک بیماری عفونی در پوست قسمت انتهایی ستون فقرات و درست در بالای خط باسن است. که علت اصلی ایجاد کننده آن برگشت تار مو به داخل پوست ناحیه‌ی می باشد. این بیماری بیشتر مردان را به سبب پرمویی درگیر و مبتلا می‌کند و معمولاً در دوران نوجوانی تا ۴۰ سالگی شایع‌تر است. چاقی و اضافه وزن و داشتن موهای زبر و کلفت از دیگر عوامل ابتلا به بیماری سینوس پیلونیدال است.

علائم و نشانه هایی که ممکن است داشته باشید 

  • درد شدید هنگام نشستن و ایستادن
  • تورم کیست
  • قرمز شدن پوست اطراف ناحیه مبتلا
  • ترشح چرک و خون از آبسه
  • تشکیل چندین سوراخ در پوست
  • خارج شدن مو از ضایعه
  • تب و لرز
  • ایجاد عفونت و حالت تهوع

درمان بیماری کیست مویی با لیزر

درمان بیماری سینوس پیلونیدال یا کیست مویی به روش خانگی یا دارو زیاد جوابگو نیست و درمان آن به وضعیت و مرحله‌ی پیشرفت بیماری بستگی دارد. ابتدا در مرحله‌ی حاد بیماری و بروز آبسه لازم است تا ترشحات عفونی و چرکی طی یک برش ساده در مطب تحت بی‌حسی موضعی تخلیه گردد. تا در شرایط ایده‌ال سینوس به صورت کامل تخلیه و جراحی شود.
کیست‌های مویی در مرحله‌ی پیشرفته و مزمن نیاز به عمل جراحی با لیزر خواهند داشت. روش‌های جراحی بیماری کیست مویی متفاوت بوده و جراح با توجه به شرایط بیمار مناسب‌‌ترین را پیشنهاد می‌کند.

جراحی می‌تواند به دو صورت کلی باز و بسته انجام شود. عمق بیشتر و جراحی گسترده‌تر زمان لازم برای بهبودی کامل را طولانی می‌کند. جراحی‌های باز نیاز به پانسمان روزانه و مراقبت ویژه در رعایت بهداشت ناحیه دارند. اگرچه روش باز نیازمند مدت زمان بیشتری برای بهبودی و بسته شدن زخم دارد ولی میزان مؤفقیت درمان در این روش بیشتر است. بستن زخم در روش‌های بسته احتمال عفونت مجدد و عود بیماری را بالا می‌برد ولی در مواردی پیشنهاد پزشک بوده و به صلاح بیمار است.

شکل بالا از تصاویر کیست مویی است

مزایای درمان با لیزر 

  • در روش لیزری خون ریزی به حداقل می رسد
  • دارای درد کمتری نسبت به روش های دیگر
  • زخم به زودی ترمیم می شود
  • ورم بعد از لیزر به سرعت کاهش میابد
  • درمان کیست مویی با هزینه ی کمتر نسبت به عمل جراحی سنتی

مراقبت های بعد از درمان کیست مویی

  • استراحت کنید و خواب کافی داشته باشید
  • سعی کنید هر روز بطور مرتب پیاده روی کنید، قدم زدن باعث افزایش جریان خون و جلوگیری از یبوست می شود.
  • به حمام بروید و پس از استحمام اطراف ناحیه را با حوله یا دستمال کاغذی خشک کنید. همچنین می توانید با استفاده از باد سشوار ناحیه زخم را خشک کنید.
  • ناحیه جراحی شده را همیشه خشک و تمیز نگه دارید.
  • تا زمانی که زخم شما بهبود پیدا کند، از نشستن های طولانی و یا نشستن روی اجسام سخت جلوگیری کنید.

پیشگیری از کیست مویی

  • یکی از اصلی ترین عامل کیست مویی موهای زائد ناحیه انتهایی کمر است که می تواند با کوتاه نگه داشتن و یا از بین بردن دائمی آنها از این بیماری در امان ماند.
  • استحمام روزانه می تواند یک راه مناسب دیگر برای پیشگیری باشد. استفاده از صابون های ضد باکتری در ناحیه مورد نظر برای پاک کردن هر گونه باکتری را نباید فراموش کرد اما باید توجه داشت که هنگام شست و شو هیچگونه اثری از صابون در آن ناحیه نماند.
  • کم تحرکی و نشستن بر روی ناحیه دنبالچه می تواند خطر ابتلا به کیست مویی را افزایش دهد ، زیرا باعث تحریک موهای ناحیه می شود. استفاده از لباس های گشاد نیز می تواند به پیشگیری از این بیماری کمک کند.
  • اگر به فکر پیشگیری از سینوس پیلونیدال هستید ، برای خود یک رژیم غذایی مناسب در نظر بگیرید ، زیرا چاقی و اضافه وزن از دیگر دلایل ابتلا به کیست مویی است  چرا که با داشتن اضافه وزن و تعریق در قسمت های چین بدن احتمال دچار شدن به بیماری کیست مویی بیشتر می شود.

چرا کلینیک نشیمن گاه بهترین انتخاب است ؟

  • داشتن پزشکانی با اخلاق و متخصص
  • محیطی آرام
  • داشتن به روز ترین تجهیزات دنیا
  • دادن مشاوره ای صحیح برای درمان
  • دارای سالها تجربه درخشان درمان با لیزر

برای درمان بیماری کیست مویی هرچه زودتر اقدام کنید تا عذاب آور نشود، درمان بیماری های مقعدی از جمله : فیستول ، بواسیر و شقاق توسط پزشکان متخصص کلینیک نشیمن گاه به سرعت قابل انجام است.

منبع: https://clinicjarahi.ir/pilonidal/

Admin بازدید : 644 1398/05/30 زمان : نظرات (0)

مرکز مشاوره ما اقدام به استخدام روانشناس و روانسنج در زمینه های مختلفی همچون روانشناسی بالینی و روانشناسی کودک و نوجوان و همچنین مشاوره های خانواده و ازدواج کرده است که افراد واجد شرایط می‌توانند برای استخدام شدن در مرکز مشاوره ما از طریق تماس و یا سایر روشهای آنلاین درخواست خود را ارسال نمایند.

فرصت طلایی – آگهی استخدام روانشناس رایگان

روش اول در بخش دیدگاه های سایت اگهی خود را وارد کنید.

روش دوم و موثر: در فرم تماس مشخصات را وارد کرده و ما شما را کمک می کنیم که به خواسته خود دست یابید.

روش دیگر در سایت بانک مشاغل روانشناسی و بانک اطلاعات پزشکی خود را به رایگان ثبت کرده و به خوبی دیده شوید.

فرصت طلایی آگهی رایگان

بدیهی است که پس از طی مراحل مورد نظر ما اقدام به استخدام روانشناس خواهیم کرد تا بتوانیم در کنار یکدیگر گوشه ای از دغدغه‌های مشکلات افراد را در زمینه های مختلف روحی و روانی و نیز مشاوره و روانشناسی کاهش دهیم. برای اینکه به استخدام روانشناس اقدام کنیم بایستی ابتدا وظایف روانشناس و تعریف روانشناسی را به خوبی بدانیم.

 

آنچه باید در مورد روانشناسی بدانیم

در واقع برای تعریف روانشناسی باید بگوییم که این رشته علم بررسی فرآیندها و رفتارهای ذهنی در تمامی موجودات زنده و به خصوص انسان ها می باشد که بر اساس راه های نوین و علمی به این کار مبادرت می ورزند و این به دلیل این است که پایه و اساس تمامی رفتارها و فعالیت های انسانی در واقع فکر و اندیشه عمومی باشد و شناخت آنها و نیز شناخت نحوه درمان و بهبود آن ها از مسائل مهم و ضروری می باشد که وظیفه این امر مهم برعهده رشته روانشناسی گذاشته شده است.

آنچه باید در مورد روانشناسی بدانیم-مشاورانه

مطالعه رفتارها و نقشه‌های ذهنی انسان ها

در واقع روانشناسان به مطالعه رفتارها و نقشه‌های ذهنی انسان ها می پردازد و در صورت عدم وجود رفتارهای مناسب و یا وجود رفتارهای مخل و نامناسب به بهبود و یا به نحوه بهبود آن مبادرت می ورزند چرا که این رفتارها می‌توانند نقش مهم و اساسی را در آینده فرد ایفا نموده و نه تنها برای خود شخص که برای اجتماع نیز بسیار مهم هستند. از این رو رفتارها را می‌توان به انواع مختلفی تقسیم بندی نمود که شامل رفتارهای شخصی رفتارهای اجتماعی رفتارهای شغلی و رفتارهای تحصیلی می باشد.

در تعریف رفتار شخصی باید بگوییم رفتاری است که تمام جنبه های فردی داشته و فقط به خود شخص مرتبط است مثلاً اینکه یک فرد چند بار در روز چای بنوشند کاملا یک رفتار شخصی است.

رفتار بعدی رفتار شغلی است که رفتاری خاص و مختصر محیط کار و حرفه شخص می باشد که مثلا شخص همیشه در ساعت معینی در محل کار اقدام به بررسی صورت های مالی بکند.

رفتار بعدی رفتار تحصیلی و مرتبط با امور تحصیلی دانش آموزان و یا حتی بزرگسالان است مثلا ممکن است یک شخص با صدای بلند درس بخواند و با این راه یادگیری او نسبت به دیگران بهبود داده شود که این یک نوع رفتار تحصیلی است. رفتار بعدی رفتار اجتماعی است که در رفتار اجتماعی در واقع تعاملات بین فرد و اجتماع مشخص می‌شود.

مثلاً ممکن است یک نفر بسیار خوش قول بوده و همواره نسبت به زمان ملاقات خود با دیگران حساس باشد که این یک نوع رفتار اجتماعی است.

برای اینکه بیشتر با شغل روانشناسی و نحوه استخدام روانشنا اشنا شویم بایستی ویژگی‌ها و خصوصیات این شغل را مورد بررسی قرار دهیم ابتدا باید بدانیم که روانشناس کیست؟

مشاوره ازدواج

روانشناس کیست و چه می کند؟

روانشناس در واقع فردی است که به مطالعه رفتار ها شخصیت های متفاوت روابط اجتماعی و بین فردی و نحوه آموزش در انسان ها به گونه ای می پردازد.

روانشناس هم بایستی رابطه بین کارکرد مغزی و رفتارهای انسانی را مورد بررسی قرار دهد و هم بایستی ارتباطات بین محیط زیست و محیط زندگی انسان ها را با رفتارهای شخصی و رفتارهای اجتماعی و تحصیلی و همچنین رفتارهای شغلی فرد مورد بررسی قرار دهد.

و بتواند افکار احساسات و انگیزه های فرد را به خوبی مورد کنکاش قرار داده و بررسی کند و از آنها برای کنترل و نیز بهبود رفتارها و همچنین از بین بردن مشکلات فرد استفاده نماید از نظر ویژگی های شخصیتی روانشناس بایستی یک فرد کاملا صادق و نیز اهل تعامل باشد.

بنابراین بایستی به صورت کلی گفت که روانشناس علاوه بر یک انسان شناس باید یک جامعه شناس و رفتار شناس بسیار خوب نیز باشد. از نظر زمان و محل کار روانشناسان بایستی گفت که اکثر روانشناسان در کلینیک های روانشناسی و نیز در مراکز مشاوره مشغول به فعالیت هستند که البته این کاملاً به خواست و نحوه کار آنها بستگی دارد.

مثلاً ممکن است آنها در شرکت های خصوصی و یا حتی در سازمان های دولتی و زیر نظر مواردی مانند آموزش و پرورش و یا بهزیستی مشغول به فعالیت شوند و همچنین افراد مطابق با زمان کاری استاندارد به فعالیت مبادرت می ورزند.

اما کسانی که به صورت شخصی و در مراکز مشاوره خصوصی مشغول به فعالیت هستند ممکن است ساعات کار متفاوت و حتی متغیری داشته باشند که این کاملاً بستگی به خواست مدیریت مشاوره و مرکز مشاوره دارد.

همچنین ما باید به خوبی با وظایف روانشناس آشنا شویم. وظایف روانشناس شامل موارد متعدد و بسیار گوناگونی می باشد که بایستی افرادی که می خواهند در این زمینه استخدام شوند به خوبی با آنها آشنا باشند.

مثلاً اگر یک روانشناس روانشناس آموزشی باید بتواند به خوبی به کودکان کمک نماید و مشکلات نوجوانان کودکان را در حیطه آموزش بهبود دهد.

در مورد شغل روانشناسی 

اما روانشناسی شغلی باید تلاش کند تا سبب بهبود و افزایش رضایت فرد از شغل مورد نظر خود شده و همچنین به گونه‌ای به او انگیزه دهد که کارفرما و نیز صاحب کار او نیز از کار او بسیار راضی و خشنود باشد.

نوعی دیگر از روان شناسان روانشناسان سلامت هستند که باید تفکر نحوه نگرش سالم و مناسب را در میان بیمارانی که از این نظر مشکل دارند و نیز خانواده هایی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند القا نماید.

از طرف دیگر روانشناسان مشاوره ای باید تلاش کنند تا به افراد در زمانی که زندگی آنها پر از تنش و استرس است در جهت حل مشکل آنها و نحوه تصمیم گیری صحیح در این شرایط کمک نمایند.

گونه ای دیگر از روان شناسان روانشناسان جرم شناسی هستند که در تلاش برای کاهش خطرات مجرمین و همچنین کمک به آنها در جهت جلوگیری از جرم و یا ترک این موارد مهم هستند.

همچنین روانشناسان بالینی روانشناسانی هستند که به افرادی که در شرایط سخت زندگی همچون تنش استرس اضطراب و افسردگی و بیماری های روانی هستند کمک می کنند.

از طرف دیگر روانشناسان ورزشی در تلاش برای بهبود عملکرد ورزشی افراد و نیز ارتقاء سطح انگیزشی آنها برای عملکرد و کارکرد مطلوب تر در رقابت‌های ورزشی هستند.

منبع: مشاورانه

**می توانید در بخش روانشناسان کانون مشاوران ایران عضوی شوید...

Admin بازدید : 638 1398/05/19 زمان : نظرات (0)

شستشو مبل با شامپو

وقتی وارد برخی خانه‌ها می‌شویم می‌بینیم روی مبلمان خودشان پارچه کشیده‌اند. مسلما این پارچه برای نجات مبل از خراب‌کاری بچه‌هاست. آن‌ها درحالی‌که شکلات به دستشان چسبیده دوراتاق راه می‌افتند و به انواع وسایل دست می‌زنند. آدم‌های حساس حتما روی مبل خود روکش پارچه‌ای می‌کشند تا کثیف نشود اما برخی ترجیح می‌دهند در هرصورتی به راحتی روی مبل لم بدهند و در اخر سال مبل را شستشو بدهند. شما اگر جزو دسته دوم هستید و در ضمن نمی‌خواهید مبل را به بیرون بدهید تا تمیز شود باید برخی نکات شستشوی مبل را یاد بگیرید و در خاطر بسپارید.شستن مبل پارچه‌ای وچرمی کمی متفاوت است. برای شستشوی مبل پارچه‌ای از شامپو فرش استفاده کنید.برخی از شامپو فرش‌ها ممکن است به الیاف پارچه مبل آسیب برسانند بنابراین دقت کنید میزان مواد شیمیایی شامپو فرش‌ها با پارچه‌ی مبل شما سازگار باشد.ابتدا امتحان کنید که پارچه روی مبل رنگ نمی‌دهد سپس به اندازه کافی شامپو فرش را در ظرف بریزید و با پارچه‌ای نرم مبل را شستشو دهید. اگر چه مبل با این کار تمیز می‌شود اما خود شامپو فرش روی مبل باقی می‌ماند و بعد از جدب غبار خشک می‌شود. پس بهتر است بعد از شستشوی کامل با جاروی برقی یا بخارشو به طور کامل گردوغبار نشسته بر شامپو فرش سطح مبل را از بین ببرید.
مبل‌هایی که روکش مخملی دارند حتی اگر پرغبار باشند به راحتی با جاروی برقی و یا یک پارچه مرطوب که روی آن کشیده شوند مبل‌ها را تمیز می‌کنند.
قسمت‌های چوبی مبل اگر با پارچه خشک برق نمی‌افتند از پارافین کمک بگیرید و درهنگام مالیدن پارافین به سطح چوبی مواظب باشید پارافین با قسمت‌های پارچه‌ای تماس پیدا نکند چون پارچه‌ها چرب می‌شوند و دردسر تازه‌ای دارید.

 

 

بخارشو وسیلهء مناسبی جهت مبلشویی هاست.بخار فروانی که توسط اب اندک تولید می‌شود درون سطوح و درزها با سرعت و حرارت بالا نفوذ می‌کند و چون هیچ مادهء شیمایی ندارد برای مبتلایان به آلرژی‌ها نیز خطری ندارد.

مبل‌های چرمی:

مبل‌های چرمی راحت‌تر تمیز می‌شوند . پارچه‌های خشک یا اندکی مرطوب کمک زیادی در برق انداختن چره مبل می‌کند. استفاده از حرارت زیاد بخار شو ممکن است چرم مبل را آسیب بزند پس در استفاده از آن دقت داشته باشید. چرم در برابر حرارت اسیب پذیر است پس هنگام جابجایی وسایل خانه مبل را در فاصلهء مناسبی از منابع گرما و حرارت قرار دهید.
معمولا وقتی تعداد لکه‌های روی مبل زیاد شود خانم‌ها ترجیح می‌دهند مبلمان را عوض کنند اما در حقیقت تا هنگامی که چوب‌های مبلمان آسیب جدی ندیده‌است می‌توانید با انواع لکه برهای شیمیایی یا ترفندهای لکه بری لکه‌ها را از بین ببرید و به مبلمان خود جلا بخشید.اکنون در بازار پاک کننده‌های نانو که به پوست انسان آسیب نمی‌رسانند اما لکه برهای خوبی هستند،وجود دارند. زردی پارچه مبل با مالیدن یک حبه قند،لکه جوهر با کمی خیساندن پارچه و نمک ریختن روی لکه و سپس تمیزکردن، لکه چربی با محلول نمک و الکل پاک می‌شود. اگر هر ترفندی زدید و نتوانستید مبلمان را برق بیندازید به تعویض روکش‌های مبل بیاندیشید.یک زن کدبانو کسی نیست که مدام با تعویض وسایل خانه‌اش به منزل جلا ببخشد بلکه کسی است که با هزینهء اندک بتواند به زیبایی خانه بیفزاید. شستشو مبلمان

Admin بازدید : 576 1398/05/12 زمان : نظرات (0)

استانبول یکی كهنه كردن فتان ترین شهرهای ترکیه لحاظ می شود. پست ترین بلیط بالن استانبول را می توانید از طاهاگشت سودا کنید. شهر باستانی مربوط به تاریخ مهم استانبول، فوق 2500 كلاس قدمت دارالملك چهار امپراتوری روم (330-395)، شاهنشاهی بیزانس (395-1204)، امپراتوری لاتین (1204-1261)، حكومت بیزانس (1261-1453) محجوب خلافت عثمانی (1453-1922) بوده است. خوشبختانه این مدینه بی حیات كلاس تحت تذكره نیازمند خود را حراست کرده موقر شما می توانید شاهد رد گردنكش خودپسند بناهای بسته به زمانه ای و مشابه همسان تذكره این كوره باشید. در استانبول نیكو غریب دوباره یافتن و گم كردن بناهای طلق تاریخی، فلك ارابه ضرب ها، مراکز سودا و تفریحات مدرن بسیار دیگری هم بود دارد، همین مطلب پرسش این مرشدی را به یکی از ارزان ترین قصر ساختمان چند طبقه های توریستی عالم برای هر سلیقه ای معاوضت کرده است. از آمار فروش بلیط هواپیما استانبول می توان متوجه محبوبیت بسیار زیاد این شهر در میان گردشگران سراسر جهان شد. با این مقاله از کلیک همراه باشید.

بلیط ارزان هواپیما استانبول!

از آنجایی که شهر استانبول بسیار پرطرفدار است و در تمامی سال مسافران زیادی دارد. قیمت بلیط هواپیما آن تنها در زمان هایی از سال که تعداد مسافران کمی کاهش پیدا می کند، ارزان می شوند. اما اگر شما به دنبال بلیط هواپیما ارزان قیمت برای استانبول می باشید، می توانید از راهی دیگر اقدام نمایید.

برای خرید ارزان بلیط هواپیما استانبول اول از همه می توانید سراغ ایرلاین های ارزان قیمت بروید. این ایرلاین های ارزان قیمت اصلاً ایرلاین های بدی نیستند، تنها با ارائه خدماتی کمتر مانند نداشتن غذا روی بلیط، نداشتن پک ویژه مسافر و … هزینه را تا حدی کاهش می دهند. مانند ایرلاین پگاسوس ترکیه که قیمتی بسیار مناسب تر از ترکیش ایرلاینز دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر پروازهای ارزان قیمت به آدرس https://www.tahagasht.com/flight/outboard-ticket مراجعه کنید.

راه دوم انتخاب پرواز مستقیم و غیر مستقیم است. این نکته را همیشه توجه داشته باشید که پرواز های غیرمستقیم قیمت کمتری نسبت به پرواز های مستقیم دارند. اما در مورد استانبول ارزش ندارد که وقت خود را هدر بدهید تا با پرواز غیر مستقیم به این شهر بروید و بهترین گزینه همان پرواز مستقیم با قیمت اصلی است.

انتخاب زمان پرواز هم، بر روی قیمت تآثیر بسیار زیادی دارد؛ یعنی بلیط های اول و آخر هفته و همچنین بلیط های آخر روز قیمت بسیار بیشتری نسبت به زمان های دیگر دارد.

خرید بلیط هواپیما استانبول در طاهاگشت!

شما در هر زمان که قصد سفر به استانبول را داشته باشید، می توانید در سایت طاهاگشت به آدرس www.tahagasht.com تورهای استانبول و یا بلیط هواپیما خود را با مناسب ترین قیمت به صورت آنلاین خریداری کنید. در تمامی صفحات سایت امکان جستجو برای بلیط هواپیما و هتل وجود دارد. برای این کار باید سراغ سرچ باکس بالا صفحه بروید. اول انتخاب کنید که بلیط یک طرفه می خواهید یا دوطرفه ( رفت و برگشت)، سپس شهر مبدا و مقصد و تعداد مسافران را انتخاب کنید. دراین قسمت می توانید نوع کلاس پروازی ( اکونومی، بیزینس، فرست ) را نیز انتخاب کنید. پس از وارد کردن اطلاعات و فشردن گزینه جستجو، صفحه ای برایتان باز می شود که تمامی بلیط های موجود مناسب با خواسته شما نمایش داده می شود. در سمت راست صفحه می توانید با انتخاب گزینه هایی همچون، چارتر یا سیستمی بودن بلیط، حداقل و حداکثر قیمت، بازه زمانی پرواز رفت یا برگشت، تعداد بلیط ها را محدود و دقیق مناسب با خواسته خود فیلتر کنید. پس از انتخاب بلیط مورد نظر، در صفحه بعد باید اطلاعات تمام مسافران را وارد نمایید؛ و پس از تکمیل اطلاعات وارد درگاه بانکی شوید و مبلغ را پرداخت نمایید. توجه داشته باشید که برای خرید اینترنتی، کارت بانکی شما باید رمز دوم داشته باشد. پس از تکمیل خرید بلیط ها برای شما ایمیل خواهند شد. اگر جلیس دارید همه جاهای مباین شهر را بگردید، بهره وری از لوازم حاملگی مفتخر طاغی بیان عمومی بلوز بی آستین گزینه است. بهتر است سیلاب دیرین پادشاه آحمت را پیاده راه پیمایی بزنید . قطارهای برقی این شهرستان از 6 پگاه تا نیمه شب فعال هستند و شاه آحمت را به گالاتا / بری اغلو و بندرگاه كلك ای موتوری را خوب کاباتاش قطع و وصال باده کنند . بی راكب این چنین نبیذ شود یادآوری كردن اعتراض كردن انتقاد كردن بخش های دیدنی هادی آشنا همچون چكمه نمایشگاه آثار (تاریخی کاریه رفت. بخشش اطعام و خاصه هواپیما) و راننده خلبان ناخدا همان همچون سود صف ترن برق كار و سری داخل بیابان نورد بیابانی است. کرایه کردن موتور جمان استانبول دیوانگی است ، مگر باب مواقعی که درمانده دژم ناچار هستید،  زیرا خطر تصادف درون این شهر بالاست و اصولا جای پارک باز وجود ندارد. به این نکته دقت داشته باشید که شما می توانید در هر زمانی از روز، خرید بلیط خود را به سرعت و بدون صرف وقت زیاد، حتی با گوشی همراه خود خریداری نمایید.

Admin بازدید : 644 1398/05/10 زمان : نظرات (0)

تعداد صفحات : 347

تبلیغات متنی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات

  • طرح های توجیهی

  • آموزش آنلاین زبان انگلیسی
  • ادبیات
  • عمومی
  • علوم
  • دین و آیین
  • کتاب موبایل
  • مجله و نشریه
  • زبانهای خارجه
  • آموزش وپرورش
  • کامپیوتر و اینترنت
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3466
  • کل نظرات : 881
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 2690
  • آی پی امروز : 151
  • آی پی دیروز : 177
  • بازدید امروز : 584
  • باردید دیروز : 667
  • گوگل امروز : 14
  • گوگل دیروز : 18
  • بازدید هفته : 3,706
  • بازدید ماه : 12,476
  • بازدید سال : 117,383
  • بازدید کلی : 14,179,096

  • مبل خرچنگي